X
Va recomandam sa cititi si:
10 aplicatii care iti aduc luxul pe smartphone

Daca ai bani, dar nu ai timp, probabil ca iti surade ideea de a-ti folosi telefonul mobil pentru a fi permanent conectat la lumea luxului....

Business | 27.07.2015 |

Studiu: Marii consumatori de lux la nivel global

Americanii cheltuie cel mai mult pe bunuri de lux

Americanii si japonezii cheltuie cel mai mult pentru bunuri de lux, dar in Statele Unite brandurile high-end nu mai sunt accesibile exclusiv consumatorilor extrem de bogati.

 

Americanii cheltuie cel mai mult pentru produse de lux

Datorita naturii aspirationale a luxului si pentru ca brandurile fac eforturi sa aiba vizibilitate si pe piete mai putin dezvoltate, in SUA, din ce in ce mai multi consumatori de produse de lux provin din categorii sociale diferite, astfel ca venitul peste medie nu mai reprezinta factorul principal care sta la baza deciziei de cumparare.

In 2014, americanii au cumparat mai multe produse de lux decat consumatorii japonezi, italieni, francezi si chinezi la un loc, potrivit raportului The Luxury Retail Landscape realizat de compania americana Nielsen. Cheltuielile pentru aceasta categorie de bunuri au crescut cu 5% anul trecut, pana la 73 de miliarde de dolari, SUA depasind astfel a doua cea mai mare consumatoare de produse de lux, Japonia, care a inregistrat vanzari de 20.4 miliarde de dolari si este urmata de Italia (18,2 miliarde $), Franta (17,3 miliarde $) si China (16,9 miliarde $), potrivit aceluiasi raport.

 

Luxul in Africa

Africa ofera printre cele mai multe oportunitati pentru retailul de lux, fiind depasita doar de Orientul Mijlociu din punct de vedere al vanzarilor cu cea mai rapida crestere la nivel global. Potrivit unui raport Bloomberg din luna mai a acestui an, vanzarile de bunuri de lux in Africa au crescut cu 5,6% fata de anul trecut si ar putea atinge 5,2 miliarde de dolari pana in 2019. Comparativ, cresterea este de doar 1,2% in Europa de Vest.

Pe masura ce puterea de cumparare creste pe continentul african, producatorii de bunuri de lux vor cauta oportunitati in afara Marocului si a Africii de Sud unde in prezent se afla 86% dintre principalele magazine ale brandurilor de lux din Africa. Potrivit raportului Bloomberg, cererea pentru produse de lux ar putea exploda in Nigeria, avand in vedere cresterea numarului de locuitori cu venituri mari in aceasta tara. Pana in 2024, Nigeria ar putea avea 400 de miliardari, o crestere cu 90% fata de cifra actuala, iar pe intregul teritoriu al Africii numarul miliardarilor ar putea creste cu 59%, la 1.900, potrivit Knight Frank Research. New World Health estimeaza ca in prezent exista 165.000 de miliardari africani.

Coasta de Fildes conduce clasamentul regional, fiind estimata o crestere de 119% a populatiei foarte bogate in aceasta zona, pana in 2024, potrivit Bloomberg. In cel mai mare oras al regiunii, Abidjan, unde sunt concentrate mare parte din ambasade si sedii politice, exista 1.100 de miliardari. Alte orase din afara Africii de Sud cu cel mai mare numar de locuitori bogati sunt Nairobi din Kenya – 6.200 de miliardari, Luanda din Angola – 5.200 de miliardari, Accra din Ghana – 2.100 de miliardari, Dar es Salaam din Tanzania – 1.200 de miliardari si Kinshasa din Congo – 500 de miliardari, potrivit datelor The Business of Fashion.

Livrarea marfurilor catre consumatorii africani poate costa de doua sau trei ori mai mult din cauza infrastructurii nedezvoltate, dar investitorii chinezi investesc masiv pentru imbunatatirea drumurilor si dezvoltarea de noi centre comerciale. Prada opereaza in prezent doua magazine in Maroc, Michael Kors detine un magazin in Egipt, iar alte branduri de lux au francize in Nigeria.

 

Cum consuma britanicii luxul

Potrivit un raport realizat recent de Deloitte, consumatorii britanici de produse de lux evolueaza din punct de vedere al obiceiurilor de consum, al factorilor care stau la baza deciziei de cumparare, dar si al modului in care interactioneaza cu sectorul high-end. 58% dintre tinerii consumatori britanici de bunuri exclusiviste, cu varste cuprinse inte 18 si 34 de ani, cumpara produsele online. 55% dintre acestia se informeaza despre brandurile noi din revistele tiparite, iar 58% le descopera in mediul online.

Cu peste 330 de milioane de consumatori la nivel mondial, valoarea pietei globale a bunurilor de lux s-a triplat in ultimii 20 de ani, si in ciuda contextului economic instabil, ajungand la 223 de miliarde de euro in 2014, potrivit raportului Annual Luxury Study realizat de Bain & Company.

 

Posteaza comentariu

*